Informacje dla mieszkańców
Jesteś tutaj: Strona główna > Aktualne informacje > Informacja dla pacjentów
Aktualne informacje dla mieszkańców
Informacja dla pacjentów

Główny Inspektorat Farmaceutyczny informuje o bezpłatnej infolinii dla pacjentów w sprawie dostępności produktów leczniczych.

https://www.gif.gov.pl/pl/aktualnosci/1468,Bezplatna-infolinia-dla-Pacjentow.html

Od poniedziałku, 15 lipca dzwoniąc pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta – 800 190 590 – dowiesz się, w której aptece kupisz swój lek. Połączenia będą odbierać konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego.

Konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta poinformują Cię o dostępności leku, którego szukasz. Wystarczy, że zadzwonisz pod bezpłatny numer 800 190 590. Zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi Cię o wybór tematu rozmowy. Z klawiatury telefonu wybierz cyfrę 3. Wtedy połączysz się z konsultantem, który podpowie Ci, gdzie kupisz lek, którego potrzebujesz.

WAŻNE!

Wybierając cyfrę 3, połączysz się z bezpośrednio z konsultantem od leków. Jeśli dzwonisz w innej sprawie, wybierz cyfrę 1 lub 2.

O czym warto wiedzieć dzwoniąc na infolinię?

Z infolinii dowiesz się, w której aptece znajdziesz swój lek. Przed wizytą w aptece upewnij się, że lek jest na miejscu. Numer telefonu do apteki poda Ci konsultant podczas rozmowy.

Pamiętaj, że infolinia informuje o dostępności leków. Nie udziela informacji o dawkowaniu leków, ich zamiennikach oraz nie rezerwuje leków w aptece. O te szczegóły zapytaj swojego lekarza lub farmaceutę.

Infolinia działa od poniedziałku do piątku, od godz. 8.00 do 18.00.