Adresatami Programu są: 

1) osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:

a) o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

b) o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, albo

c) traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44 i 858).

2) dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie
o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 orzeczenia o niepełnosprawności - konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz

 

Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby
z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

1) wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;

2) wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie; 3) wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;

4) wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się
z otoczeniem.

 

 

Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem
z uczestnikiem:

1) posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach
i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub, za zgodą realizatora Programu3, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym lub

2) posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu, lub

3) wskazane przez uczestnika lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.

 

Usługi asystencji osobistej przyznaje się na podstawie Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025, której wzór stanowi załącznik nr 7 do Programu.

Zgodnie z zapisami cz. IV ust. 9 Programu gmina, przyznając usługi asystencji osobistej,
w pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby:

  1. osób z niepełnosprawnościami samotnie gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich;
  2. osób z niepełnosprawnościami wspólnie zamieszkujących i gospodarujących, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich.

 

Zgłoszenie uczestników programu następuje na podstawie:

  • karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, której wzór stanowi załącznik nr 7 do Programu,
  • kserokopii aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności/ stopniu niepełnosprawności,
  • karty zakresu czynności w ramach usługi asystencji osobistej, której wzór stanowi załącznik nr 8 do Programu

 

Do dokumentów należy dołączyć:

  • Klauzulę informacyjną RODO Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dla Uczestnika Projektu w ramach Programu „Asystent osobisty osoby
    z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025,
  • Klauzulę informacyjną RODO Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
    w Sieniawie

 

Wyżej wymienione dokumenty opatrzone własnoręcznym podpisem kandydata, opiekuna prawnego lub pełnomocnika należy złożyć na piśmie w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Sieniawie przy ul. Rynek 1, w godzinach urzędowania Ośrodka tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30 osobiście, za pośrednictwem operatorów pocztowych lub elektronicznej skrzynki podawczej na adres skrytki:  MGOPSSieniawa/SkrytkaESP

Dokumenty przesłane  w postaci elektronicznej muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

W przypadku składania dokumentów rekrutacyjnych za pośrednictwem operatorów pocztowych – za datę złożenia dokumentów przyjmuje się datę wpływu do MOPS Przeworsk.

 

Dokumentacja rekrutacyjna przyjmowana jest od poniedziałku do piątku w terminie od 18.11.2024 r. do 10.12.2024 r. w godzinach od  7:30 do 15:30.

 

UWAGA – W sytuacji, gdy dokumenty składa opiekun prawny lub pełnomocnik osoby
z niepełnosprawnością, do Karty zgłoszenia do Programu należy dołączyć kserokopię dokumentu potwierdzającego ustanowieniu opiekuna prawnego lub pełnomocnictwo.

 

UWAGA – Złożenie wymaganej dokumentacji nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem kandydata do Programu.

 

Pliki do pobrania na stronie: mgops.sieniawa.pl

Dokumenty rekrutacyjne dostępne są również w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sieniawie tj. ul. Rynek 1; 37-530 Sieniawa

 

W przypadku pytań prosimy o kontakt telefoniczny pod nr tel. 16 622 73 01 wew. 42

 

Osoby zainteresowane zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami dotyczącymi udziału
w Programie, które zamieszczone zostały na stronie Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych pod adresem: program-aoon-jst-2025-29.07.2024-1722262514.pdf (niepelnosprawni.gov.pl)